KPN Review – De beste aanbieder voor U?

Alle informatie over de telefonie provider KPN op één centrale plek!

KPN Sim Only

 

Alle Smartphones

 

Internetten & onbeperkt bellen in de EU

 

Dag en nacht klantenservice

 
KPN klantbeoordeling
  • Klantenservice 90%
  • Prijs 70%
  • Aanbod 90%
  • Dekking / Keuzemogelijkheden 80%

Contactgegevens KPN

Ekkersrijt 4093

5692DB Eindhoven

0800 – 0105 (klantenservice)

Alles wat je moet weten over KPN

Stel je hebt nog een goedwerkende mobiele telefoon of smartphone? En wil je nu alleen een nieuw abonnement afsluiten? Dit kan! Bij KPN bieden ze de mogelijkheid om te kunnen kiezen voor Sim Only abonnementen.

KPN heeft een assortiment van 4 soorten Sim Only abonnementen. Zit je bijvoorbeeld veel op Facebook of Instagram en wil je onbeperkt kunnen bellen en sms’en? Dan zijn de de zorgeloos abonnementen zeker wat voor jou. Daarnaast kun je kiezen uit voordelige abonnementen, dit wanneer je minder gebruik maakt van je mobiele telefoon.

Wat is dan precies een Sim Only abonnement?

Het is een abonnement waarbij je geen toestel krijgt geleverd. Dus je krijgt alleen een SIM-kaart met het abonnement erop geactiveerd. Het enigste waar je natuurlijk voor moet zorgen is een eigen goedwerkende mobiele telefoon of smartphone.

Het handige hieraan is dus dat je jouw maandelijkse kosten laag houdt, doordat je alleen voor het mobiele abonnement betaalt. De looptijd van je abonnement kan 1 of 2 jaar zijn, die keus ligt bij jezelf, in deze 1 of 2 jaar kun je uiteraard tussentijds bundels toepassen en aanpassen.

Sim Only voor Kinderen

Voor kinderen is een Sim Only abonnement ideaal. Dit komt doordat je met een Sim Only abonnement namelijk eenmaal per maand betaalt voor je MB-bundel.

Kinderen zitten voortaan veel op social media en YouTube. Dit kost allemaal een hoop data. KPN heeft hier een oplossing voor gevonden. Als de MB-bundel leeg is, verlaagt de snelheid van het internet. Zo kun je nog wel berichten ontvangen, maar gaat dit een stuk trager als normaal. Dit alles is kosteloos bij KPN. Dus geen onverwachte kosten.

Wat is dan precies een Sim Only abonnement?

Het is een abonnement waarbij je geen toestel krijgt geleverd. Dus je krijgt alleen een SIM-kaart met het abonnement erop geactiveerd. Het enigste waar je natuurlijk voor moet zorgen is een eigen goedwerkende mobiele telefoon of smartphone.

Het handige hieraan is dus dat je jouw maandelijkse kosten laag houdt, doordat je alleen voor het mobiele abonnement betaalt. De looptijd van je abonnement kan 1 of 2 jaar zijn, die keus ligt bij jezelf, in deze 1 of 2 jaar kun je uiteraard tussentijds bundels toepassen en aanpassen.

Sim Only voor Kinderen

Voor kinderen is een Sim Only abonnement ideaal. Dit komt doordat je met een Sim Only abonnement namelijk eenmaal per maand betaalt voor je MB-bundel.

Kinderen zitten voortaan veel op social media en YouTube. Dit kost allemaal een hoop data. KPN heeft hier een oplossing voor gevonden. Als de MB-bundel leeg is, verlaagt de snelheid van het internet. Zo kun je nog wel berichten ontvangen, maar gaat dit een stuk trager als normaal. Dit alles is kosteloos bij KPN. Dus geen onverwachte kosten.

Sim Only abonnementen van KPN

KPN biedt de mogelijkheid om te kunnen kiezen tussen 4 soorten pakketten. Je betaalt bij het afsluiten van een Sim Only abonnement eenmalige aansluitkosten deze bedragen € 25,-. Hieronder volgt een overzicht van alle pakketten met hun specificaties en prijzen.

Zorgeloos Standaard

Je krijgt met dit Sim Only abonnement 20 GB internet tot je beschikking en je kunt hiermee onbeperkt bellen/sms’en. De kosten van dit abonnement zijn €24,- per maand met een contract loopduur van 2 jaar. Ook hier heb je de keus voor een 1-jarig contract. Wanneer je hier voor kiest worden de maandelijkse kosten €25,-. Je krijgt de beschikking over pijlsnel 4G-netwerk.

Zorgeloos Instap

Met dit Sim Only abonnement krijg je 4 GB internet tot je beschikking, ook kun je hiermee onbeperkt bellen/sms’en. De kosten van dit abonnement zijn €22,- per maand. Deze prijs is van toepassing wanneer je kiest voor een contract loopduur van 2 jaar. Als je de keus maakt voor een 1-jarig abonnement dan worden de maandelijkse kosten €23,-. Ook hier wordt gebruik gemaakt van 4G-netwerk.

Basis

Wanneer je kiest voor een Basic abonnement krijg je 2 GB internet tot je beschikking, daarnaast kun je 400 minuten bellen/sms’en. Aanzienlijk minder als de vorige Sim Only abonnementen, maar dit is dan ook terug te zien in de prijs, namelijk €15,- per maand bij een contract looptijd van 2 jaar.

Ook bij het Basic abonnement kun je de keus maken voor een contractduur van 1 of 2 jaar. De maandelijkse kosten worden €16,- als je voor 1 jaar kiest.

Budget

Als je kiest voor een Budget Sim Only abonnement dan krijg je geen beschikking over GB/s. Dit zorgt er dus voor dat je afhankelijk bent van een Wi-Fi verbinding, om bijvoorbeeld berichten te kunnen ontvangen. Daarnaast krijg je wel 300 minuten bellen/sms’en.

Voor een abonnement met een contract looptijd van 2 jaar betaal je €8,50,- per maand. Als je kiest voor een abonnement met een looptijd van 1 jaar dan betaal je €9,50,- per maand.

Kan ik mijn Sim Only abonnement gebruiken in het buitenland?

Je kunt met een Sim Only abonnement bellen, appen en internetten in het buitenland. En dit zonder extra kosten te maken. Voortaan hoef je niks geks meer te doen wanneer je de grens over gaat. Gewoon lekker gemakkelijk gebruik kunnen maken van je telefoon zoals je dat gewend bent.

Wanneer je kiest voor onbeperkt bellen/sms’en dan kun je vanuit Nederland naar de Europese Unie bellen met je abonnement. Geen gedoe met bundels. Erg handig dus!

Alle verschillen tussen een Sim Only abonnement en Prepaid op een rijtje

Sim Only abonnement:

  • Een simpele losse SIM-kaart met daarop een geactiveerd abonnement
  • Maandelijks betalen voor je abonnement
  • Keuze uit een looptijd van 1 of 2 jaar
  • Met een abonnement zou je altijd kunnen bellen

Prepaid:

  • Een losse SIM-kaart waar geen abonnement op is geactiveerd
  • Zelf je eigen SIM-kaart moeten opwaarderen
  • Maandelijks geen vaste kosten
  • Alleen mogelijk om te bellen wanneer je genoeg beltegoed hebt

Mobiele abonnement met toestel

Bij KPN krijg je uiteraard ook de mogelijkheid om een mobiel abonnement af te sluiten. Wanneer je telefoon aan vervanging toe is, is dit een verstandige keus om te maken. Je betaalt voor je data en belminuten en tegelijkertijd betaal je ook je nieuwe smartphone af.

Je kunt in de vergelijker de vele soorten abonnementen vinden, en vanuit daar kun je specifieke wensen invullen om tot het beste abonnement te komen.

Gratis opstapservice en de keus voor nummerbehoud

KPN heeft graag nieuwe klanten en daarom willen ze het zo makkelijk mogelijk maken voor je. Zo helpen ze je wanneer je wilt overstappen en kun je aangeven of dat je jouw eigen nummer wilt behouden. Dit kun je aangeven als je een abonnement bestelt, daarna regelen hun de rest. Lekker makkelijk toch?

Verlengen bij KPN?

Wanneer je wilt verlengen bij KPN kun je dit doen 4 maanden voor dat jouw contract afloopt. Zodat je nog sneller van de allernieuwste smartphone gebruik kunt maken. Je kunt kijken op de site van KPN om erachter te komen of je hier al gebruik van kunt maken. Dit doe je doormiddel van jouw mobiele telefoonnummer in te vullen.

Je smartphone verzekeren met ToestelVerzekeren

Geen zin meer om rond te lopen met een gebroken scherm of kapotte telefoon? Je kunt bij KPN met ToestelVerzekeren jouw smartphone verzekeren tegen schade, verlies of diefstal.

Verzekerd tegen dagelijks gebruik

We gebruiken onze telefoon ontzettend veel waardoor de kans op schade groter wordt, niet meer met ToestelVerzekering van KPN. Toestel kapot? De volgende dag heb je een vervangend toestel in huis! Hieronder staan de schades vermeld die gedekt worden met de ToestelVerzekering.

Druk, val en vochtschade

Wereldwijde dekking

Defect buiten garantie

Volgende dag een vervangend toestel

Hoe werkt dit verzekeren dan precies?

Je kunt gewoon lekker blijven appen en surfen op het internet, want KPN zorgt ervoor dat je de volgende dag hetzelfde type smartphone thuis krijgt zodat je die voor even kunt gebruiken (uitgezonder zon- en feestdagen).

Daarnaast kun je jouw verzekeringsclaim 24/7 indienen bij KPN. Dit kan via de online website. Verder biedt KPN hulp voor mensen die niet snappen wat er is mis in met hun smartphone. Je krijgt van KPN technische ondersteuning zodat jij als klant nergens tegen aan loopt.

Conclusie Sim Only abonnementen en Mobiele abonnementen van KPN

KPN is een van de grote telecom bedrijven in Nederland. Dit is te merken door de manier waarop KPN graag omgaat met hun klanten, namelijk het zo gemakkelijk mogelijk maken van het afsluiten van een abonnement. KPN biedt vele extra functies zoals ToestelVerzekering en de keus om 4 maanden voor het einde van je contract een nieuw abonnement aan te schaffen.

Over het algemeen dus een erg goede aanbieder, waar je veel plezier aan kunt beleven door de vele mogelijkheden en kortingen.